Quality Hotel best i Norden til å drive virksomheten på en etisk, sosial og miljømessig forsvarlig måte
Under torsdagens Nordic Business Travel Awards i København tok Quality Hotel-kjeden hjem prisen for Best Code of Conduct. Dette betyr at kjeden nå er den beste aktøren innenfor reiselivsnæringen til å drive virksomheten sin på en etisk, sosial og miljømessig forsvarlig måte.
På plass i København kunne stolte Quality Hotel- og Nordic Choice Hotels-ansatte i går ta imot prisen Best Code of Conduct under det årlige arrangementet Business Travel Summit, heter det i en pressemelding fra hotellkjeden.
Quality Hotel mottok prisen som et resultat av en større undersøkelse, der cirka 100 leverandører i reiselivsbransjen bedømmes ut fra hvordan deres kunder opplever at virksomhetene drives, sett fra et etisk, sosialt og miljømessig forsvarlig perspektiv.
– Denne prisen gjør meg veldig glad, og er et klart bevis på at vi virkelig lever som vi lærer. Vår filosofi i Nordic Choice Hotels er nettopp People, Planet, Profit, og i den rekkefølgen. Nå skal vi bruke denne ekstra kraften til å fortsette å lytte til gjestene våre, og levere opplevelser som overgår deres forventninger,sier Torgeir Silseth, konsernsjef i Nordic Choice Hotels.
Målingen som resulterte i Quality Hotel-kjedens seier, består av en undersøkelse gjort blant 350 innkjøpere i Nordens største selskaper. Selskapene er medlemmer i noen av The Business Travel Associations i Sverige, Norge, Danmark og Finland (SBTA, FBTA, DBTA, NBTA).
I kategorien Best Code of Conduct var samtlige av Nordic Choice Hotels kjeder nominert.
Nordic Business Travel Awards ble arrangert for bransjemedlemmer og inviterte gjester kvelden 21.mars, på det anerkjente H:C: Andersen Castle i fornøyelsesparken Tivoli i København sentrum.
Foto: Quality Hotel vant «Best Code of Conduct» under Nordic Business Travel Awards i København torsdag 21. mars 2019. Foto fra Quality Hotel.